niedziela, 7 października 2018

Rebelia-Kass Morgan




Kass Morgan
Wydawnictwo: Bukowy Las
Data premiery: 19-09-2018
Cykl: 100
Kategoria: fantastyka
Cena: 34.90













Kolejna – po „Misji 100”, „Dniu 21” i „Powrocie na ziemię” książka z cyklu „Misja 100”.
Wojna nuklearna zniszczyła naszą planetę i teraz ludzkość walczy o jej odbudowę. Minął już miesiąc, odkąd wylądowały nowe statki kosmiczne i reszta kolonistów dołączyła do setki nastolatków na Ziemi. Ci, niegdyś nazwani młodocianymi przestępcami, są teraz liderami wśród osadników.
Podczas gdy wszyscy świętują razem swoje pierwsze wakacje, następuje atak grupy obcych, których niezwykłe okrzyki bojowe wypełniają powietrze. Nowo przybyli zabijają dziesiątki osób, porywają więźniów i grabią kluczowe surowce. Kiedy Bellamy i jego dziewczyna Clarke odkrywają, że Wells, Octavia i Glass zostali złapani, obiecują za wszelką cenę ich odnaleźć. Niestety, w drodze na ratunek przyjaciołom coraz częściej się sprzeczają, nie mogąc dojść do porozumienia w sprawie planu uratowania swoich przyjaciół. Analityczna Clarke jest pewna, że może to osiągnąć na drodze pokojowej. Impulsywny Bellamy nastawiony jest na konfrontację z wrogiem i nie pozwoli, aby cokolwiek - lub ktokolwiek - stanęło mu na drodze do ratowania ludzi, których kocha.
Tymczasem przebywający w niewoli z przerażeniem walczą o życie. Poddawani są praniu mózgu i zaklęciom magnetycznego przekazu kultu, bowiem jego religijni fanatycy postanowili powiększyć swoje szeregi i "uzdrowić" zniszczoną wojną planetę... eliminując wszystkich jej mieszkańców. Jeżeli grupa ratunkowa nie nadejdzie wkrótce, nastoletnich jeńców spotka los bardziej przerażający niż wszystko, co mogliby sobie wyobrazić. Jeśli członkowie „Misji 100” chcą nazwać tę niebezpieczną planetę domem, będą musieli pokonać dzielące ich różnice i wspólnie walczyć, aby chronić siebie i swój świat.

Pewnie większość z Was czekała z niecierpliwością na wydanie 4 części serii „Misja 100”. Przyznam się, że ja również należałam do tego grona osób. Nastał ten dzień, w którym możemy przeczytać dalsze losy bohaterów.
            Książkę bardzo przyjemnie się czytało. Była napisana lekkim piórem, zrozumiałym językiem dla odbiorców. Każdy z rozdziałów jest dedykowany innej osobie, a jednocześnie  są one napisane krótko i zwięźle. Dla mnie takie rozdziały (nie ciągnące się przez milion stron) są przyjemniejsze w odbiorze.
            To, co na początku przyciągnęło mój wzrok, to piękna okładka. Mogę zresztą powiedzieć, iż każda kolejna okładka z wydawnictwa Bukowy Las mi się podoba. Nie wiem jak oni to robią, ale wszystkie mnie zachwycają swoim wyglądem. Mogłabym siedzieć i się w nie wpatrywać.
            W serii możemy zobaczyć zasady zachowania jednostki w tłumie. Jak radzą sobie ludzie w trudnych warunkach, kiedy każdego dnia muszą walczyć o przetrwanie? Jaką cenę są w stanie zapłacić nasi bohaterowie aby odbić swoich przyjaciół z niewoli? Niestety sytuacja pomiędzy Clarke a jej chłopakiem nie jest również dobra. Czy uda im się mimo przeciwności losu dotrzeć na czas i uratować swoich bliskich?
            Po przeczytaniu książki mam mieszane uczucia. Z jednej strony historia sama w sobie jest bardzo ciekawa. Lubię czytać powieści związane z odzyskiwaniem Ziemi po katastrofie. Autorka nie do końca chyba wiedziała jak połączyć całość, aby była spójna i ciekawa w odbiorze. Takie uczucia mam również w stosunku do serialu, nakręconego na podstawie omawianej książki. Obejrzałam tylko pierwszy sezon „The 100”. Muszę się jeszcze przyznać, że niestety nie do  końca, ponieważ nie dałam rady. Czułam niechęć do tego serialu, co się rzadko zdarza. Postanowiłam niedawno, iż zacznę oglądać jeszcze raz, może za drugim podejściem przekonam się bardziej.
            Pomimo paru minusów nie zniechęciłam się do „Rebelii”. Przeczytałam ją do końca i nie żałuję tego. Dowiedziałam się jakie były dalsze losy Clarke, Bellamy'ego, Wells'a i innych bohaterów. Moim zdaniem powieść jest godna polecenia. Bardzo Was zachęcam do jej przeczytania. Sami się przekonajcie czy 4 część Wam się podoba, czy jednak się zawiedziecie i poprzednie książki były – w Waszej ocenie – lepsze.
Moja ocena: 6,5/10
 Za książkę dziękuję Wydawnictwu:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Autorka-Traci Chee

Traci Chee Wydawnictwo: Bukowy Las Data premiery: 26-02-2020 Seria: Morze atramentu i złota (tom 3) Liczba stron:576 Cena okładkowa...