niedziela, 14 kwietnia 2019

Jak zostać pisarzem. Podręcznik dla przyszłych autorów- Urszula Glensk i inni






Urszula Glensk i inni
Wydawnictwo: Bukowy Las
Cena: 39.90
Data wydania: 15-03-2019
Liczba stron: 304
Kategoria: poradnik







Innowacyjny na polskim gruncie poradnik dla wszystkich adeptów sztuki pisania. Doskonały podręcznik dla przyszłych autorów, opracowany przez specjalistów, którzy przedstawiają w nim podstawy wiedzy niezbędnej przy tworzeniu tekstów prozatorskich.
            W książce mowa jest o strukturze utworu literackiego, gatunkach prozatorskich i literacko-publicystycznych oraz o specyfice tekstów reklamowych. Autorzy przybliżają zagadnienia rynku wydawniczego i medialnego. Piszą o pracy z redaktorem, o życiu literackim i o prawie autorskim. Głos otrzymują tu także praktycy: cytowani są współcześni polscy pisarze, którzy opowiadają o swoich zawodowych doświadczeniach, o wzniosłej inspiracji i codziennej pracy w warsztacie pisarskim.
            Poradnik ten, napisany lekko, chwilami dowcipnie, zarazem bogaty w wiedzę praktyczną, został pomyślany jako pierwszy polski podręcznik dla wszelkich uczelni kształcących przyszłych ludzi pióra. Okazało się, że w ciągu kilku lat od pierwszego wydania służył nie tylko studentom, lecz wszystkim tym, którzy wiążą swą przyszłość z twórczym pisaniem. Stale rosnącemu gronu nowych autorów dedykujemy i polecamy jego grupie wydanie, życząc sukcesów!


Moim marzeniem od dawna jest napisanie własnej książki. Jednak nie wierzyłam w to, iż mi się to kiedykolwiek powiedzie. Do tej pory jestem nie do końca przekonana, ale kiedy czytam ten poradnik trochę mnie on zachęca do tego, aby chociaż spróbować dla siebie samej i pokazać, że może przy odrobinie wysiłku moje marzenie się spełni.
„Jak zostać pisarzem” jest pracą zbiorową. W poradniku znajdziecie wiele potrzebnych informacji, przykładów i ćwiczeń. Macie tam dosłownie wszystko, co jest Wam potrzebne do napisania własnej książki. Rozdziały są bardzo dobrze przemyślane i napisane. Prostym  językiem i zrozumiałym dla odbiorców.
„Kiedy zasiadam do pisania- wyznaje Kapuściński- nigdy nie wiem, co napiszę, przede mną jest tylko biała kartka… Pisanie jest happeningiem. To jest dla mnie jedną z wartości pisania, bo gbybym wiedziała wcześniej, co napiszę, nigdy bym się pisaniem nie interesował. Nudziłoby mnie to. Ja niczego nie potrafię z góry zaplanować ani określić” (Autoportret reportera, s.65)
Jeśli właśnie szukaliście takiej książki, aby Wam pomogła to już nie musicie szukać. Moim zdaniem, kiedy podejdziemy do tego w odpowiedni sposób. Nie z przymusu, ale z uśmiechem na twarzy i chęciami, że chcemy coś po prostu napisać na początek dla siebie, a z czasem dla szerszego grona odbiorców.Chciałbym aby Wam się udało trzymam za wszystkich kciuki, może kiedyś przeczytam Wasze książki i zrecenzuję. Mam mam taką na razie malutką nadzieję, że może i Wy przeczytacie moją książkę i będzie się ona każdemu z podobała. Wtedy pokażę osobom, które całe życie mi mówili, że nic nie potrafię i nie osiągnę, że jednak coś umiem.
Moja ocena: 8.5/10
Za książkę dziękuję Wydawnictwu Bukowy Las :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Autorka-Traci Chee

Traci Chee Wydawnictwo: Bukowy Las Data premiery: 26-02-2020 Seria: Morze atramentu i złota (tom 3) Liczba stron:576 Cena okładkowa...