poniedziałek, 9 lipca 2018

Cykl Rain-Linda de Jong



Lida de Jong
Wydawnictwo: Filia
Data wydania: 22.06.2016 i 19.10.2016
Liczba stron: 1 część-550,2 część-300
Kategoria:literatura obyczajowa,romans
Nominacje: Książka Roku Lubimyczytać.pl (2016)












"Kiedy pada deszcz"
     Odkąd sięgam pamięcią, Beau Bennett był moim najlepszym przyjacielem. Kochałam się w nim, zanim wszystko się zawaliło. Teraz chłopak chce ode mnie czegoś więcej, ale nie jestem w stanie mu tego dać. Wszystko się zmieniło. Chciałabym móc powiedzieć mu dlaczego, ale nie potrafię. Nie wiedziałam, jak bardzo go potrzebuję, póki nie wyjechał na studia, a ja zostałam kompletnie sama. Pewnego dnia do miasta zawitał Asher Hunt. Chłopak z ciemnymi, urzekającymi oczyma i zarozumiałym uśmieszkiem tchnął życie w to, co ze mnie pozostało. Pomógł mi zapomnieć o bólu, który więził mnie już od tak dawna. Byłam zraniona. Zostałam ocalona. Odzyskałam nadzieję. Tamtej nocy myślałam, że to koniec mojej historii, jednak teraz wiem, że był to jej nowy początek. Przynajmniej dopóki pewien sekret nie wywrócił mojego świata do góry nogami…
Ponownie.
   Chociaż jak możecie zauważyć premiera tych książek była już dawno. Dopiero niedawno natknęłam się na nie w bibliotece. Na początku zachwyciłam się okładkami ponieważ są bardzo ładne i przyciągają wzrok czytelników. Po powrocie do domu,od razu zabrałam się za czytanie.
     Na wstępie książki poznajemy Kate. Po tragedii, która wydarzyła się w jej życiu. Dowiadujemy się tego na wstępie powieści. Kate żyje na marginesie własnego życia, jest cieniem własnej siebie. Gdy jej znajomi przygotowują się do wyjazdu na studia, ona świadomie postanawia pozostać w małym miasteczku i dalej żyć w cieniu, nie wystawiać się na światło dzienne aby nikt jej nie zobaczył. Jej jedyny przyjaciel, Beau Bennett, nie zamierza jednak rezygnować z możliwości studiowania i wjeżdża na wyższą uczelnię w innym mieście oddalonym o 5 godzin jazdy. Kate czuję się opuszczona kiedy opuszcza ją ostatni człowiek, który był tak blisko przez tyle lat. Zdaje sobie sprawę, że tak musi się potoczyć ich życie. Każdy człowiek ma prawo ułożyć swoją przyszłość. Nasza bohaterka niestety jeszcze szuka tego kim jest, i kim chciałaby być. Osamotniona dziewczyna, unikająca spojrzeń innych ludzi, którzy szukają w niej dawnej Kate. Pewnego dnia w pojawia się Asher i od tego momentu jej życie nie będzie takie samo jakie było do tej pory. Będzie on jej nową przyszłością…
    „Kiedy pada deszcz” to historia miłości i cierpienia, która udowadnia, że nawet najbardziej roztrzaskane serca da się poskładać, choć nigdy nie da się uniknąć blizn. Według Lisy De Jong nie chodzi o to, by pozbywać się ich za wszelką cenę, ale by żyć pomimo nich. Możemy zobaczyć jak jeden zły dzień, jedna zła decyzja może zmienić nasze życie. Jak z radosnych ludzi możemy stać się własnymi cieniami. Ale jedna właściwa osoba może to wszystko odwrócić tylko trzeba ją znaleźć albo ona sama się pojawi w naszym życiu. Ale zawsze bo burzy wychodzi słońce.Ostrzegam kiedy zaczniecie czytać zabierzcie ze sobą chusteczkę ponieważ łezka w oku się kręci.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Kiedy wszystko się zmienia"
     Nieustannie pozwalałam, by przeszłość determinowała moją przyszłość. Ale nie zamierzam się więcej poddawać. Drake’a Chambersa cechuje tak wielka arogancja, jak mnie upór. Jest gwiazdą boiska, rozgrywającym w studenckiej drużynie futbolowej znanym w całym kraju. Myślałam, że jest taki jak wszyscy... Że to chłopak, którego powinna omijać z daleka każda dziewczyna. Odkryłam jednak, że na jego barkach spoczywa nie tylko ciężar prowadzenia drużyny. Drake wyznał mi swoje uczucia z nadzieją, że i ja od dawna coś do niego czuję. Sądziłam, że odnaleźliśmy szczęście, jednak przeszłość zawsze znajdzie sposób, by wpłynąć na teraźniejszość. Z jedną decyzją wszystko może się zmienić... już na zawsze.
     Na początku myślałam, że w drugiej części poznamy dalsze losy tej samej bohaterki co w poprzedniej. Ku mojemu zdziwieniu (nie czytałam opisu książki i dlatego nie wiedziałam, że tam są opisane losy kogoś innego) niestety nie. Ale, ale to nie jest takie łatwe na jakie wygląda. Mimo tego, że tutaj występuje Emery to autorka powieści tak szybko nie daje zapomnieć o Kate i przeplata jej losy. Możemy się dowiedzieć co wydarzyło się po tym jak Kate i Beau są razem w życiu i na studiach. Z tego powodu się bardzo ucieszyłam ponieważ byłam bardzo ciekawa jak historia się dalej potoczyła. 
   Dwudziestoletnia Em jest zasadniczą studentką, ma swój plan na życie i usilnie dąży do jego realizacji. Przez przypadek poznaje Drake'a, rozgrywającego w drużynie fotboolowej, a gdy do tego jeszcze zaczyna łączyć ich wspólny uczelniany projekt i uczucie. Mimo totalnie innych charakterów uzupełniają się. Emery lubi się drażnić z Drakiem, a on lubi jej zaczepność i inteligencję. Jest inna niż pozostałe dziewczyny, które chcą być z nim, tylko dla sławy.
    Drake, zmaga się w swoim życiu z dużą traumą, koszmarem, którym z nikim nie chcę się podzielić. Woli chować go głęboko w sercu. Szuka on jeszcze w swoim życiu drogi, którą chciałby iść, która nie będzie podyktowana przez kogoś. Jeden wypadek zmienia to chciał zbudować z Emery, o czym marzył od dawna.
      Historia przedstawiona na kartkach książki bardzo mi się podobała. Uważam jednak, że pierwsza część trochę bardziej poruszyła moje serce. Autorka pisze swoje powieści językiem zrozumiałym dla czytelnika, przedstawia tę historię bardzo zgrabnie, wzruszająco.
     Na zakończenie powiem, że te książki są warte przeczytania. Lisa De Jong udowadnia, że nie będzie, podawać nam ciągle tej samej historii pisanej w wielu tomach i rozciągniętej jak flaki z olejem, które nikt nie chce czytać. Pokazuje umiejętność tworzenia nowych bohaterów, którzy nie są bez życia, bez problemów. Każdy zmaga się z jakim mniejszym czy większy problemem i musimy sobie z nimi radzić. W dodatku łączy historię tak, że nie mamy żalu, gdy żegnamy się z wątkiem Kate. Zdecydowanie emocjonalna, bywa denerwująca, czasami wywołuje uśmiech, lecz pod koniec zapiera dech w piersi, by po odłożeniu jej nie dało się szybko zapomnieć o istnieniu tego cyklu.
      Teraz tylko pozostaje poszukać 3 części aby wiedzieć jak cała historia się zakończyła :)
Moja ocena 8/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Autorka-Traci Chee

Traci Chee Wydawnictwo: Bukowy Las Data premiery: 26-02-2020 Seria: Morze atramentu i złota (tom 3) Liczba stron:576 Cena okładkowa...