czwartek, 12 lipca 2018

Siostra Cienia- Lucinda Riley




Lucinda Riley
Wydawnictwo: Albatros
Cykl: Siedem Sióstr (tom 3)
Data wydania: 31-01-2018
Liczba stron: 576
Kategoria: Literatura piękna
Cena: 38,00









Nastrojowa Pełna Magii Saga Rodzinna
Sześć sióstr. Choć urodziły się na różnych kontynentach, wychowały się w bajecznej posiadłości Atlantis, na prywatnym półwyspie Jeziora Genewskiego. Adopcyjny ojciec, nazywany  przez nie Pa Saltem, nadał im imiona mitycznych Plejad.
Każda ułożyła sobie życie po swojemu i rzadko mają okazję spotkać się wszystkie razem. Do domu ściąga je niespodziewana śmierć ojca, który zostawił każdej list i wskazówki mogące im pomóc w odkryciu własnych korzeni. I odpowiedzieć na pytanie, co się stało z siódmą siostrą.

Star
Star D'Apliese nie może dojść do siebie po nagłej śmierci jej adopcyjnego ojca – tajemniczego multimilionera Pa Salta. Dziewczyna jedzie do położonego nad Jeziorem Genewskim urokliwego zamku, gdzie ma się spotkać z siostrami.  Na miejscu okazuje się, że Pa Salt zostawił każdej z nich w spadku zaszyfrowane wskazówki dotyczące ich pochodzenia. Otrzymana wizytówka i figurka kota wiodą najbardziej enigmatyczną z sióstr, zawsze pozostającą w ich cieniu nieśmiałą Star do uroczego londyńskiego antykwariatu. Niespodziewana śmierć Pa Salta i wizyta w księgarni Orlanda mogą stać się początkiem czegoś nowego.
Sto lat wcześniej. Zdecydowana i niezależna Flora MacNichol przyrzeka sobie, że nigdy nie wyjdzie za mąż. Wiedzie spokojne życie w domu położonym w malowniczej Krainie Jezior w północno-zachodniej Anglii, nieopodal miejsca zamieszkania słynnej pisarki, Beatrix Potter, gdzie Flora czuje się bezpieczna i szczęśliwa. Wkrótce jest zmuszona wyjechać do Londynu, gdzie trafia do domu jednej z najbardziej znanych i szanowanych w społeczeństwie edwardiańskiej Anglii kobiet, Alice Keppel. Flora wbrew swojej woli staje się pionkiem w grze, w której będzie musiała wybierać pomiędzy prawdziwą miłością a lojalnością wobec chlebodawcy. Nieoczekiwane spotkanie z tajemniczym mężczyzną przyniesie odpowiedzi, których Flora od dawna szuka.
Wykorzystując wskazówki pozostawione przez ojca, Star zgłębia fascynującą historię Flory, poznając jednocześnie szczegóły dotyczące jej własnych korzeni. Badając swoje związki z Florą, odkrywa swoje miejsce w układance pełnej miłości, nienawiści, bólu i nadziei.
Nastrojowa i pełna magii powieść, która zachwyci miłośników prozy w stylu Kate Morton i Kristin Hannah, a także wielbicieli brytyjskiego serialu „Downton Abbey”.


Jak możecie zauważyć jest to już trzecia część serii. Tym razem z bohaterką przenosimy się do Londynu gdzie szuka swoich korzeni. Star trafia do księgarni. Tam spotyka bardzo dziwnego właściciela, który proponuję jej pracę. Z biegiem dni dowiaduję się coraz więcej o swoim pochodzeniu i zawiłościach z tym związanych.
Pewnym pięknym dniem zaszłam do biedronki mój wzrok padł na piękną książkę. Podchodzę patrzę, czytam opis z tyłu. Poczułam, że to może być fajna powieść, ale odłożyłam ją na miejsce ponieważ tego dnia nie miałam w planach zakupu książki. Ale ta historia tak szybko się nie kończy. Innego dnia zaszłam do biblioteki. Natknęłam się znowu na „Siostrę Cienia”. Pomyślałam, a co mi tam biorę zobaczę czy mi się spodoba. Byłam trochę sceptycznie do tego nastawiona ponieważ nie lubię książek z wątkiem historycznym w tle.
To co zrobiła autorka podbiło moje serce. Nie mogłam się oderwać od czytania, od poznawania tajemnic, które były serwowane czytelnikowi. Z każdą przewróconą kartką chciałam się dowiedzieć jak ta historia się kończy. Korciło mnie aby zerknąć na ostatnią stronę ale ostatkiem sił się powstrzymałam.
            Lucinda Riley, z każdą kolejną częścią zachwyca mnie coraz bardziej. To jak sprawnie potrafi łączyć różne wątki czy to historyczne, fikcyjne i dodać do tego emocje, różne przygody, piękne miejsca daję mi prawo aby powiedzieć, że dla mnie to najlepsza autorka książek, które do tej pory czytałam. Potrafi zainteresować losami bohaterów a jednocześnie „przemycić” nam wiele ciekawych faktów historycznych. Historia trzyma w napięciu aż do ostatniej strony.
            "Siostra Cienia" to opowieść o śmierci, tęsknocie, poczuciu osamotnienia, uzależnieniu emocjonalnym od swojej siostry, usamodzielnianiu się, walce z depresją. O miłości, przyjaźni, rezygnacji z własnego szczęścia dla dobra ogółu. O przeznaczeniu, które początkowo może zaskakiwać i zadziwiać. O przeznaczeniu, które jednoczy, daję nadzieję.
Kolejna powieść i kolejny sukces. Autorka zawsze trzyma wysoki poziom. Powieść zachwycająca, napisana rewelacyjnie, czyta się szybko mimo małej czcionki i dość ciasnej interlinii i do tego jak ona pięknie pachnie. Z wielką niecierpliwością czekam na  kolejną część, która ukaże się pod tytułem „Siostra Perły”. A ty dasz się wciągną do świata „Siedmiu Sióstr”?
Moja ocena 9/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Autorka-Traci Chee

Traci Chee Wydawnictwo: Bukowy Las Data premiery: 26-02-2020 Seria: Morze atramentu i złota (tom 3) Liczba stron:576 Cena okładkowa...