piątek, 29 czerwca 2018

Przyszłość ma Twoje imię- Elżbieta Rodzeń



Elżbieta Rodzeń
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Data wydania: 17-07-2017
Liczba stron: 544
Cena:36.99












Blanka właśnie wyprowadziła się od rodziców, zaczyna studia i pracę. Wciąż zmaga się z jednym wydarzeniem z przeszłości – kilka lat wcześniej padła ofiarą napadu i do dziś słabo radzi sobie z jego skutkami. Teraz szuka spokoju i zapomnienia. Poznanie Mateusza wprowadza zamieszanie w jej życie. Dziewczyna czuje się niezręcznie z powodu jego przeszłości, gdyż okazuje się, że spał on niemal z każdą dziewczyną z ich wspólnej pracy. Mateusz nie miał łatwego życia. Odkąd skończył piętnaście lat, musiał nieustannie walczyć o siebie, o swojego brata, o przetrwanie. Teraz ciężko pracuje, aby zasłużyć sobie na zaufanie Blanki. Czy zaskakujące fakty z ich życia pozwolą im spojrzeć z nadzieją w przyszłość?

                Od dawna nie czytałam książek polskich autorów. Postanowiłam to niedawno zmienić i będąc w bibliotece, natknęłam się właśnie na „Przyszłość ma Twoje imię”. Na początku byłam sceptycznie nastawiona, bo przeważnie takie książki nie przypadały mi do gustu. Były pisane ciężkim dla mnie językiem, który trochę oddalał mnie od powieści. Więc z takim właśnie nastawieniem zaczęłam czytać tę książkę. Wiem to nie było dobre, ale co innego mogłam myśleć po tym co mnie spotkało.
            Po przeczytaniu paru stron przepadłam, ta książka mnie zauroczyła. Nie mogłam się od niej oderwać, chociażby na jedną sekundę. Chciałam tylko czytać, czytać i nie robić nic więcej, ponieważ musiałam wiedzieć od razu, jak ta historia się skończy.
            Mateusz nie miał łatwego życia. Zawsze los wymagał od niego więcej, niż mógł unieś na swoich barkach. Choć był młody i sam potrzebował opieki musiał się zająć swoim małym bratem, ponieważ ich ojciec nie był w stanie tego zrobić, a mamy przy nich nie było. Chciał to zrobić jak najlepiej, ale życie napisało inny scenariusz. Popełnij jeden błąd, który zniszczył życie pewnej dziewczyny i on sam nie czuł się po tym najlepiej.
            Blanka miała cudowne życie. Wspaniałą rodzinę, brata, robiła życiu to, co kochała. Niestety jeden dzień mógł zmienić wszystko. Zabrał jej najlepsze co miała, a zostawił wrak człowieka. Dziewczyna nie mogła sobie z tym poradzić, ale kiedy spotkała Mateusza, na swojej drodze wiedziała, że jej los się odmieni. Nie wiedziała tylko, że jej oprawca jest tak blisko niej i że to nie będzie przyjemne doświadczenie.
            Sama okładka przyciąga czytelnika, mówiąc do niego weź mnie nie zawiodę Cię. I to była prawda nie zawiodłam się ani trochę. To był strzał w dziesiątkę. Historia nie jest najłatwiejsza w przekazie, ale to nie zmienia faktu, że książka jest cudowna.
             "Przyszłość ma twoje imię" to powieść o miłości, dorastaniu, utraconych marzeniach, zaufaniu, a przede wszystkim o wybaczaniu, w której czuć autentyzm i to coś, co sprawia, że nie sposób czytać, nie doświadczając całej palety emocji. Autorka pokazała, jak ważne w życiu są nasze pasje i zainteresowania. Powinniśmy z nich tak łatwo nie rezygnować i robić to, co kochamy, co sprawia nam największą radość i przynosi satysfakcję.

            Jeśli nie znacie twórczość Elżbiety Rodzeń, to koniecznie musicie zmienić ten stan rzeczy, bo to autorka, która pisze pięknie, wzruszająco i za każdym razem wzrusza do głębi.Polecam z całego serca!
Moja ocena:9/10 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Autorka-Traci Chee

Traci Chee Wydawnictwo: Bukowy Las Data premiery: 26-02-2020 Seria: Morze atramentu i złota (tom 3) Liczba stron:576 Cena okładkowa...