niedziela, 22 marca 2020

Wszystkie jasne miejsca-Jennifer Niven




Jennifer Niven
Wydawnictwo: Bukowy Las
Data Wydania: 12-02-2020
Kategoria: literatura młodzieżowa
Cena: 39.90
Ilość stron: 424











           „Czy to jest dobry dzień, by umrzeć? Zadaję sobie pytanie rano, kiedy wstaję z łóżka. Na trzeciej lekcji, gdy walczę z opadającymi powiekami podczas monotonnego wykładu pana Shroedera. Przy kolacji, podając fasolkę szparagową. W nocy, kiedy leżę bezsennie, ponieważ mój umysły nie chce się wyłączyć, bo tyle mam do myślenia. Czy dzisiaj jest ten dzień? A jeśli nie – to kiedy? Zadaję sobie to pytanie także i teraz, stojąc na wąskiej półce sześć pięter nad ziemią. Znajduję się tak wysoko, że praktycznie stanowię część nieba. Patrzę na znajdujący się w dole chodnik, a wtedy świat się przechyla. Zamykam oczy, podoba mi się, jak wszystko zaczyna wirować.”
          Ścieżki Theodora Fincha i Violet Markey się spotkały na wierzy. Dziewczyna próbuję skończyć ze swoim życiem, za to Theodor ją ratuję. Prawda jaka wychodzi na jaw jest zupełnie inna. Wszyscy uczniowie uważają, że to właśnie Finch próbował skoczyć z wierzy i to Violet go uratowała przed niechybną śmiercią. To początek ich wspólnej przygody. Znajdą wspólny język porozumienia? Czy Violet posłucha swoich znajomych, że Finch to wariat i nie warto się z nim zadawać? Czy jednak uwierzy w głos swojego serca? Może obydwoje potrzebują siebie i tego żeby wspólnie się uleczyć? Jednak im większy staje się świat Violet, tym bardziej kurczy się świat Fincha. Chłopak chwyta się wszystkich dobrych rzeczy w swoim życiu, ale czy tym razem wystarczy mu czasu? Czy Violet zdąży uratować go przed dokonaniem najgorszego kroku w swoim życiu? Zakończenie na pewno złamie wam serce…
            Jennifer Niven jest autorką bestsellerowych powieści dla młodzieży (Wszystkie jasne miejsca, Podtrzymując wszechświat) i dorosłych, książek niebeletrystycznych oraz scenariusza do filmu na podstawie Wszystkich jasnych miejsc. Założyła Germ Magazine, internetowy magazyn literacko-obyczajowy dla licealistów i studentów. Pisarka dorastała w Indianie, obecnie mieszka w Los Angeles. Pracuje nad nową powieścią dla młodych czytelników.
            Po obejrzeniu filmu na Netflixie miałam mieszane uczucia. Z jednej strony spodobała mi się cała fabuła, a z drugiej czułam jakiś niedosyt. Dlatego postanowiłam jak najszybciej przeczytać książkę i skonfrontować ją z filmem. I to co teraz mogę wam powiedzieć, to książka dla mnie była o niebo lepsza. Tam możemy bardziej wgłębić się w uczucia bohaterów. Bardziej zobaczyć jak przeżywają dane sytuację. W filmie dla mnie wszystko była takie płaskie i za szybkie. Film też bardzo odbiega od książki. W ekranizacji Finch i Violet poznają się w zupełnie innych okolicznościach. Dla mnie to co łączy książkę i film jest jedynie zakończenie. Tylko tyle widzę podobieństw.
            „Możesz w to nie wierzyć, jeśli nie chcesz, ale na pewno znajdą się ludzie, dla których to piękne miejsce”.
            Po skończonej lekturze jestem w rozsypce. Autorka napisała dla mnie znakomitą, przepiękną powieść dla swoich czytelników, która jest przemyślana i oryginalna. Powieść zostanie w mojej pamięci na bardzo długi czas. Książkę czyta się bardzo szybko i przyjemnie. Nawet nie spostrzegłam, a byłam już na ostatnich stronach. Nie mogłam wręcz się od niej oderwać. Dlatego chciałabym was bardzo zachęcić, abyście poznali losy Fincha i Violet jeśli jeszcze ich nie znacie. Jeśli już ją czytaliście to możecie ponownie po nią sięgnąć i przypomnieć sobie całą historię.
            Moja ocena: 9/10
Za książkę dziękuję Wydawnictwu Bukowy Las 😊

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Autorka-Traci Chee

Traci Chee Wydawnictwo: Bukowy Las Data premiery: 26-02-2020 Seria: Morze atramentu i złota (tom 3) Liczba stron:576 Cena okładkowa...